4. třída

Mgr. Kamila Szotkowská Třídní učitel učitel

Anglický jazyk

Publikováno: 4.1.2021 Autor(ka): Kamila Szotkowská

Lesson 3

Anglický jazyk

 

 

14. TÝDEN

Milí čtvrťáci,

většinou jste plnili své úkoly svědomitě, takže jsem z Vás měla radost a budou se mi dobře psát známky za 2. pololetí. Prosím, pošlete mi ještě chybějící úkoly z AJ - Ti, kteří tak neučinili. Tento úkol je poslední: pracovní sešit str. 69/cv.14. Pošlete mi jej na e-mail.

Přeji Vám sluníčkové prázdniny, plné pěkných prožitků. Odpočiňte si.

Vaše učitelka Kamila Szotkowská 

 

 

13. TÝDEN

Dear children,

věřím, že se Vám podařilo krásně popsat obrázek pejska nebo jiného zvířete. V pracovním sešitě (66/6) jste měli napsat o Vašem mazlíčkovi. Mohlo to vypadat například takto: I have got a cat. Her name is Micka. She is 2 years old. Micka is grey and black. My cat Micka is small with long tail. Online cvičení udělala pouze polovina z Vás (jednomu chlapci to nešlo spustit a omluvil se), takže to děti ještě dodělejte, abyste měli úkol splněn.  

Protože už za chvíli začnou prázdniny, 12. lekce je poslední, kterou v tomto zvláštním školním roce děláme. Poslední nová teorie je přivlastňovací pád. Podívejte se na krátké video: Přivlastňovací pád. Přečtěte si v učebnici na straně 56 růžovou poučku. Toto nové učivo si vyzkoušejte v pracovním sešitě na str. 68/cv.10, které si napište. Whose is it? (Čí je to?) Whose tennis racket is it? (Čí je to tenisová raketa?) It's Dick's tennis racket. (To je Dickova tenisová raketa.) V této větě jsou dva apostrofy - čárky, nad It's = It is (to je) čárka označuje zkrácení . Nad Dick's apostrofem značíme přivlastňování. Cvičení mi prosím pošlete na e-mail.

Vyzkoušejte si cvičení online (říkejte si věty nahlas):Whose is it?

Mějte se moc pěkně. K. Szotkowská

 

12. TÝDEN

Hello girls and boys,

cvičení 12/str.63 - pracovní sešit, řešení je v příloze. Věřím, že se Vám to povedlo.

Děti, stále si opakujte slovíčka, je to velmi důležité - bez slovíček nesestavíme větu...

Dnes budete pracovat v pracovním sešitě. Nejprve si zopakujte na str. 65/cv.5 (má,nemá...). Na str.66/cv.6. Nakreslete své zvířátko - mazlíčka, nebo si ho vymyslete, vypište tabulku (jméno, druh, věk, barva,velikost). Pak tyto informace dejte do velmi jednoduchých vět. Používejte pouze spojení, které jsme se učili.

Online cvičení:I have got a pet

Po vypracování zvolte FINISH,  zvolte možnost Email my answers to my teacher. Do tabulky pak vyplňte následující:

Full name: Jméno a příjmení
Level: 4
Subject: AJ
Když se potom podíváš na pracovní list, uvidíš nahoře červenou opravu svých chyb a já to uvidím také. (To už znáte).
Mějte se hezky, prázdniny se blíží. Přeji Vám hodně sil k práci.
K. Szotkowská

 

 

 

11. TÝDEN

Hi everybody,

dnes ukončíme 11. lekci. V pracovním sešitě str. 63/cv.11 How many = kolik? How many apples have you got? Kolik máš jablek? Napiš otázky podle obrázků a odpověz na ně. Str. 63/cv.12 přelož. Cvičení 12 Vám příště přiložím na kontrolu vyřešené(udělej to nejprve sám(a), jinak to nemá smysl).

Lesson12 - My pet

Nejdůležitější jsou slovíčka, otevřete si učebnici na straně 70, kde jsou napsány a přeloženy. Důležitá je výslovnost - takže jak jsme zvyklí, poslechněte si je, říkejte si je nahlas, učte se je a nechejte se občas prozkoušet od někoho doma.Slovíčka 12. lekce.

Do sešitu si buď nakresli jakého chceš pejska (kočku) nebo nalep pejska, který je v příloze a popiš (je to i v učebnici str.55). Přečti si v učebnici na str. 53 text My pet, do sešitu si udělej tabulku ze str. 53 a doplň ji podle textu. Výsledek tabulky mi napiš i do e-mailu (např: Peggy, dog, black, a to poslední je 1 poznámka o zvířeti - black nebo nice....

Přeji úspěšný týden K. Szotkowská

 

 

10. TÝDEN

Hello girls and boys,

to jsem ráda, že jsem Vaše hádanky - až na jednu:) uhádla. 

Počítat od 0  do 20 pro Vás již není nic těžkého, to  děláme ve škole  běžně, ale my půjdeme dále - do 100. Čísla od 20 do 100 nejsou náročná, jen si musíte zapamatovat základní pravidla. Podívejte se v učebnici na straně 80 na tabulky číslovek. Zatímco čísla 13 – 19 mají koncovku –teen ( thirteen, fourteen…), čísla 20 – 90 mají koncovku –ty (twenty, thirty…).

Vy umíte psát číslovky 1 – 10, další číslovky 20 – 100  letos stačí umět pouze ústně. Poslechněte si jejich výslovnost (nemusíš celé - je to dlouhé, ale vyber si, které potřebuješ slyšet):1-100

Určitě jste slyšeli rozdíl v délce koncovky (-teen se čte dlouze, - ty – čteme krátce). Určitě to časem budete umět tak dobře, jako tyto děti:Děti učí

Vyzkoušejte si učivo online:Numbers 1

                                         Numbers 2

Do sešitu si napište:

Numbers

Čísla, která mají rozdíl v psaní:

Threethirteen – thirty

Fivefifteen - fifty

100 - a hundred   - nutný člen – a

Mějte se dobře. Vaše učitelka K. Szotkowská

                                         

 

9.TÝDEN

Hello children,

moc Vás chválím děti za vzorné plnění úkolů, děláte mi radost.

Už dlouho jste nepracovali samostatně v pracovním sešitě. Vypracujte prosím cvičení 8/str. 61 - odpovězte na otázky tak, že pokud je tam +(plus), znamená to kladnou odpověď -(mínus), odpověď je záporná. Další cvičení 9/str.62, doplníte sloveso být nebo mám. Nemusíte mi posílat řešení, příště ho přiložím a Vy si cvičení zkontrolujete a oznámkujete sami.

Já Vám budu kontrolovat cvičení online:Who is who?(Kdo je kdo?)

Po vypracování zvolte FINISH,  zvolte možnost Email my answers to my teacher. Do tabulky pak vyplňte následující:

Full name: Jméno a příjmení
Level: 4
Subject: AJ
Když se potom podíváš na pracovní list, uvidíš nahoře červenou opravu svých chyb a já to uvidím také.
 
V tomto cvičení jsou slovíčka, která jsou pro Vás některá nová (moje skupina vím, že většinu zná, druhá skupina nevím). Všichni si vezměte sešit angličtiny a napište slovo, které bylo pro Vás nové a přeložte ho např:  PALE - SVĚTLÝ
SHE IS WEARING - ONA MÁ NA SOBĚ
SHE FEELS - ONA SE CÍTÍ, ...
 
Potom si vyberte jednoho spolužáka ze třídy a podobně jak to bylo v online pracovním listu: velmi jednoduše nakresli do sešitu hlavu svého spolužáka a popiš ho (2 věty - můžeš si vybrat spojení, které na něj pasuje z toho pracovního listu). Napiš pod něj tři jména dětí z naší třídy (jedno správné), ofoť to, pošli mi to a já Ti napíšu, jestli jsem uhádla kdo to je. :)
 
Děti, nezapomeňte se tento týden nechat prozkoušet ze slovíček, z lekcí, které jsme už probrali - opakování je matka moudrosti. Tak jak jste zvyklí, poproste o pomoc příbuzné, ať Vás prozkouší - alespoň 20 slovíček. Ale předtím si je pročtěte sami a zopakujte.
 
Těším se na Vaše hádanky a přeji Vám dobrou náladu při práci. 
 
Good bye girls and boys. K. Szotkowská

 

 

8. TÝDEN

Hello girls and boys,

od tohoto týdne vítám na stránkách AJ i skupinu paní uč. Labajové. :)

Dobrovolný úkol z minulého týdne: Pouze 2 děti slyšely chybu v překladu - v mém videu (jak jsem slíbila, mám pro ně něco dobrého...) jednalo se o slovíčko coins = mince a ne odznaky.

Druhou neděli v květnu slaví svátek maminky. Vypracujte děti pracovní list (v souborech ke stažení) a pošlete mi ho prosím vyplněný zpět. Ve škole jsme se učili používat překladač...

Nezapomeňte mamince vyrobit nějaké přáníčko (v souborech máte námět) a popřát k jejímu svátku (samozřejmě česky:). 

Zopakujte si slovíčka online:Hangman - oběšenec 

                                           At the shop

Přeji pěkně prožitý týden. K. Szotkowská

 

 

7.TÝDEN

Hello everybody!

Děkuji Vám za zaslané DÚ (pracovní list mi sice neposlali zatím všichni, ale věřím, že učivo HAVE GOT/HAS GOT Vám nečiní potíže). Jak se Vám líbil dráček Gogo? :)

Tento týden si do sešitu nakreslete příšerku podle následujícího zadání (kontrola ve škole).: The monster has got three legs and five arms. He has got a big head. He has got one eye and two noses.( ostatní části těla a barvu podle své fantazie).

Společně se mnou - během poslechu videa, vypracujte cv.4. a 5. na str.59 v pracovním sešitě. Nahrávka je uložena na adrese, kterou obdrželi vaši rodiče v Bakaláři. POSLOUCHEJTE POZORNĚ, ve videu je jedno slovíčko z 11.lekce přeloženo špatně. Jestli poznáš které, napiš mi ho do e-mailu. (Ve škole bude sladká odměna):)

V příloze je poučka(soubor č.7), kterou si prosím nalepte do sešitu (pokud nemáš tiskárnu, vynechej místo a já Ti ji ve škole dám).

Mějte se krásně. K. Szotkowská

 

 

6.TÝDEN

Dear children,

minulý týden jste se museli poprat s novými slovíčky a novým učivem. Tento týden to musíte vstřebat.

Zde je řešení doplňování vět:

  1. He has got a black car. (+)
  2. You haven’t got two pens. (-)
  3. They haven’t got a ball. (-)
  4. We have got a monkey. (+)
  5. I have got two brothers. (+)
  6. My dog has got one nose. (+)
  7. My cat hasn’t got green eyes. (-)
  8. You have got a camera. (+)

V souborech ke stažení je pracovní list DÚ have got/has got, doplňte ho prosím a pošlete mi ho. Můžete mi napsat, jak Vám jde učení angličtiny doma, co byste potřebovali více vysvětlit. 

Děti, podívejte se na příběh, kterému určitě budete rozumět, i když je v anglickém jazyce.Gogo loves English.

Hodně štěstí K. Szotkowská

 

5.TÝDEN

Hello girls and boys,

podívejte se na řešení Revision lesson z minulého týdne (je v souborech ke stažení).

Tento týden bych chtěla, aby jste se naučili nová slovíčka z lekce 11. Otevřete si učebnici na straně 70/Lesson 11. Pro dobře zvládnutou výslovnost je potřeba slovíčka slyšet, proto si můžete stáhnou poslech na tomto odkazu (mějte u poslechu otevřenu učebnici na str. 70, poslechněte ne pouze jednou):SLOVÍČKA L11

V této lekci je také velmi důležité sloveso mít/to have. Není to jednoduché a nejlépe je to použít prakticky - mluvit, ale to budeme spolu až ve škole. Podívejte se na tabulku v učebnici na straně 50 I have got zkráceně I've got (já mám) a na straně 54 He, She, It has got (on,ona, ono má) . Poslechněte si, jak se sloveso mít časuje:Sloveso MÍT.

Tabulka slovesa MÍT je v souborech ke stažení. Vytiskněte si ji a nalepte do sešitu, kdo nemůže tisknou, tak mu ji dám ve škole.

Myslím, že na tento týden máte velmi mnoho teorie. Prakticky si vyzkoušejte použití slovesa MÍT ve větách (cvičení slovesa MÍT v souborech ve stažení). Neposílejte mi to, příště Vám já pošlu řešení.

A samozřejmě tady je online procvičování (po zmáčknuti online cvičení běžte dolů a zmáčkněte první Game) Online cvičení

Pracujte postupně, není to práce na jeden den.

Pokud budete chtít cokoli poradit, napište mi.

Ať se Vám daří. K. Szotkowská

 

4.TÝDEN

 

Dear children,

doufám, že jste si pěkně zazpívali - ta píseň o indiánech je pěkně rychlá, že? Zopakujte si online slovíčka Opakování slovíček

Písemné opakování učiva: Workbook str. 50 Revision lesson (Opakovací lekce). Děti, vypracujte cv. 1., 2., 3. Pracujte sami bez rodičů, příště Vám pošlu pro sebekontrolu cvičení vyřešené. Takže jde o to, aby jste se sami prozkoušeli - nejde o známky...posílat mi to nemusíte. Ať se Vám daří.

Happy Easter! K. Szotkowská

 

3.TÝDEN

 

Hello everybody!

Tento týden se věnujte hlavně opakování slovní zásoby online: Animals, Hangman, Sloveso být,Sloveso být - 2

Projděte si sami slovíčka 1. - 10. lekce (kdyby se pak našel doma nějaký človíček, který Vás prozkouší...).

Zazpívejte si anglické písničky, které už znáte a protože umíte počítat tam i zpět od 1 do 20, vyzkoušejte si počítání 1-10 v této jednoduché písničce:One little indian 

Text písně:

One little, two little, three little indians
Four little, five little, six little indians
Seven little, eight little, nine little indians
Ten little indian boys

Ten little, nine little, eight little indians
Seven little, six little, five little indians
Four little, three little, two little indians
One little indian boy

Pozor! ten boys/one boy

 

Přeji Vám pohodu a klid při učení. Vaše třídní učitelka Kamila Szotkowská