8. B

Janika Bartečková
Mgr. Janika Bartečková Třídní učitel učitel

English 8. ročník - skupina p. uč. Labajová

Publikováno: 23.11.2020 Autor(ka): Marketa Labajová

10. - 15.5.

English 8. ročník - skupina p. uč. Labajová

Dear students,

this week we're going to work with text and talk about relationship.

- Read the article at the page 68 (Student's book)

-Workbook p 54/1,2

Who is your true Friend? Prepare speaking for 2 minutes. We will talk about friendship at School.

 

3. - 7.5.

Dear students,

this week we will revise our lesson.

Online exercises: Grammar | Project | Oxford University Press (oup.com)

Answer me the questions at the page 66 which are written in part Study skills in your Student's book and send me your answers by email.

Workbook p.52 /2 - this exercise we will check on Monday.

We will continue in speaking too (3 min prepared speaking) on Monday.

 

26.-30.4.

Dear students,

Read the article at the page 62 and complete the sentences in the exercise 2.

Workbook p 50/ 1,2 we will check exercises from student's book and workbook on an online lesson.

Prepare your speaking about your favourite topic for 3 minutes. You will speak on Monday.

 

19. - 23.4.

Dear students,

read the article at the page 62 (student's book) and do ex. 4 / 63 and 7a /63. Do exercise 1/50.

 

12. - 16.4.

Dear students,

this week we will practice passive voice. Create the presentation about yourself in PowerPoint (prezentace o sobě v PowerPointu) and use sentences in passive voice in different tenses (vytvoř věty v různých časech v trpném tvaru). You will show us your presentation on the online lesson on Monday.

Don't forget to send me the photo of your work during online lesson.

Have a nice week

 

6. - 9.4.

Dear students,

Tento týden se naučíme používat passive voice v různých časech. Na online hodinu si připrav song. Viz. Úkol z minulého týdne 

- Passive voice se často objevuje i v písních, najdeš song, kde můžeš slyšet passive voice? – připrav si song na online hodinu.

(budu hodnotit přípravu na hodinu)

 

- Passive voice si procvič v online cvičeních a hrách tady:

Passive voice – present - Passive present simple - Quiz (wordwall.net) a Passive present simple - Quiz (wordwall.net)

Passive voice – past - Passive Voice Simple past - Missing word (wordwall.net)

Passive voice – present + past: Passive voice present simple/past simple - Quiz (wordwall.net)

Passive voice – present perfect - The Passive Voice - Present Perfect - Gameshow quiz (wordwall.net)

Passive voice – future - Exercises on Passive Voice - future-1 :: Future-1 - English Grammar (ego4u.com)

Passive voice present + different tenses: Grammar | Project | Oxford University Press (oup.com)

 

29. - 31.3.

Dear students,

Tento týden si procvičíme passive voice v přítomném čase na tématu ochrana životního prostředí.

Tvým úkolem bude najít aktuální článek o přírodní katastrofě. V článku vyhledej aspoň 5 vět v passive voice, vypiš je a přelož do češtiny. Pokud v článku není tolik vět, můžeš použít více článku. Odkazy na články a 5 vět s překladem mi pošli emailem do středy 12h.

Passive voice se často objevuje i v písních, najdeš song, kde můžeš slyšet passive voice? – připrav si song na online hodinu.

Přišly nové časopisy. Můžete si je vyzvednout ve škole do 12.30h (tento týden do středy). Časopisy jsou umístěné na lavičce v hromádce označené mým jménem. Za práci v časopise můžete dostat známku za aktivitu navíc, stačí poslat práci.

 

22.-26.3.

Dear students,

Tento týden budeme procvičovat passive voice (trpný rod). Na online hodinu si připravte cvičení v učebnici (p. 56/1) a workbooku (44/3), budeme je společně opravovat a vysvětlovat si řešení.

Minulý týden se slavil St. Patric’s day. Vašim úkolem je napsat 5 vět o tomto svátku. Zajímavosti máš v pracovním listu v příloze 22.3 – St. Patric’s day, videu anebo si je vyhledej v časopise a na internetu. Věty piš v passive voice.

Př.

St Patric’s day is celebrated in Ireland.

The typical St. Patrick's Day dish is corned beef and cabbage.

Co víš o St Patric’s day? Vyplň testík a uvidíš:

 

 

15.-19.3.

Dear students,

Tento týden si zopakujeme učivo v testu. Tento týden se na online hodině naučíme vytvářet věty v trpném rodu a budeme se bavit o životním prostředí.

  • Trpný rod v SB 51 /1a,b uděláme společně a procvičíte si ho v WB 44/3.
  • Trpný rod si procvičíte také tady https://www.liveworksheets.com/vg1272303ah a tady: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Passive_voice/Passive_voice_present_and_past_ti24628dp

3) Životní prostředí si procvičte pomocí her tady (https://www3.epa.gov/recyclecity/) a tady https://spaceplace.nasa.gov/ocean-currents/en/. Jakmile si zahrajete hry, napište mi anglicky zajímavosti, které vás zaujaly. Vaši práci budu hodnotit. Minimum je 10 vět.

 

Dobrovolný soutěžní úkol:

Napiš doporučení na knihu, příběh, comix anebo autora, kterého jsi četl/a a zaujal tě. Maximum slov je 200, minimum není uvedeno (tzn. Je na vás). Nejlepší práce zašleme na bridge-online, kde můžete vyhrát zajímavé ceny. Za zaslání doporučení dostaneš známku za práci navíc.

 

Také si můžete vyzvednout nové časopisy. Škola je otevřená do 13h. Za práci v časopise dostaneš známku za práci navíc.

Kdo nemáte zaplacený časopis, tady máte odkazy:

GATE: https://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/G-CZ-MAG-2021-03.pdf

READY: https://www.bridge-online.cz/wp-content/uploads/R-CZ-MAG-2021-03.pdf

 

8. - 12.3.

Dear students,

Tento týden si shrneme učivo celé 4. lekce. Na online hodinu si připravte učebnici na str. 54.

Po online hodině si procvičte učivo v Workbooku na str. 42 -43 / 1,2,3, 5. Fotku vyplněných cvičení mi pošlete do pátku 12h. Cvičení z workbooku si budeme kontrolovat v následující online hodině.

 

22. - 26.2.

Dear students, tento týden se naučíme, jak požádat lidi o laskavost.

  • Read the story at the page 50 in your Student’s book
  • Match the halves of the expressions in exercise 4A and complete the dialog in the exercise 6 (p.51 in Student’s book). Send me a photo of your work in online lesson immediately after the lesson (on Monday)
  • Draw me a comix and use minimum 7 expressions from exercises 4 A and 6. Minimum amount of pictures is 10. Send it by email till Friday. (Nakresli comix s minimálně 7 frázemi z cvičení 4A a 6, minimální počet obrázků je 10. Pošli mi comix do pátku, budu ho známkovat)
  • Learn vocabulary 4D. You will write a test next lesson

 

15. - 19.2.

Dear students, tento týden budeme pracovat s přídavnými jmény.

  • Na online hodině si vysvětlíme, jak se tvoří přídavná jména a opravíme si cvičení z minulého týdne – SB 48 /2a
  • Přečti si story v magazínu str. 6 – 9. Na základě příběhu vypiš nebo vymysli co nejvíce přídavných jmen (s koncovkou -ed, ing), které charakterizují Julii a Romea. Minimální počet přídavných jmen je 10 ke každé osobě. Úkol pošli do středy.
  • Vymysli vlastní love story tak, abys použil/a slovíčka z časopisu na str.6. Minimum je 50 slov.

Odkaz na časopis: G-CZ-MAG-2021-01.pdf (bridge-online.cz)

 

8.-12.2.

Dear students,

Tento týden budeme na online hodině pracovat s fotkou, kterou jste si připravili a procvičovat věty s There is something / someone + ing a I can see… (gramatika z minulého týdne).

  • Přečtěte si článek na str. 46. Vymyslete svůj konec příběhu a napište mi ho emailem. Minimálně 5 vět, kde použijete procvičovanou gramatiku.
  • Student's Book str. 48 / 2a,b Doplňte tabulku a použijte slova ve cvičení. V online hodině si cvičení opravíme.
  • Naučte se slovíčka 4C

 

1.-5.2.

Dear students,

Tento týden si vysvětlíme jak vytvoříme věty s I can / hear someone / something. Věty z minula si procvičíme v online hodině.

  • Na online hodinu si připravte obrázek s lidmi v přírodě při sportovní aktivitě. Obrázek budete ukazovat na webkameru anebo sdílet přes meet.
  • Připravte si aspoň 5 vět, kde popíšete co osoby dělají tak, abyste použili 2 slovesa ve větě. Prezentovat budou všichni.
  • Naučte se slovíčka 4 B

 

25.-30.1.

Dear student’s

Tento týden si vysvětlíme jak vytvořit větu s dvěma slovesy ve větě (verb + ing /+infinitive)

Na online hodinu si připravte:

  • Vyplněné cvičení 4 na str. 45 (učebnice). Cvičení vyplníte tak, že vyhledáte věty v článku o králi Artušovi (četli jste ho minule)

Do čtvrtku

  • Naučte se slovíčka 4A
  • Workbook p. 34 / 1,2,3
  • Pošlete mi fotku z online hodiny a vypracovaných cvičení v workbooku.

 

18.-22.1.

1) Read the story in your magazine:

Gate p. 16-17 (G-CZ-MAG-2021-01.pdf (bridge-online.cz)

Ready p. 22

  • On the basis of article wirite me with what you agree and what you disagree with in whole sentences.
  • On the basis of the article write me 2 sentences what you should / might to do.
  • Learn vocabulary of 3rd lesson, you will write a test

Tento týden si můžete vyzvednout časopisy, ve škole budu k dispozici v pracovní dny od 11  do 12h, pokud vám čas nevyhovuje, domluvme se emailem.

 

 

11. - 15.1.

Dear students
this week we're talking about agreeing and disagreeing
1) Practice vocabulary 3 C in workbook exercises 4,5/ p. 29

2) Learn vocabulary 3 D

3) Practice agreeing and disagreeing 4, 5 / p.31
Send me a photos of exercises in workbook,

have a nice week,

your Teacher

 

4.-7.1.2021

Dear students

this week we're going to talk about healthy habits.

1) Send me a photo of your work from online lesson (exercise book)

2) Read the text at page 36 in your Student's book and learn new vocabulary (p. 37/4)

3) Workbook p. 28/ 1, 3a

 

14. 12. - 18.12.

Dear students,

this week we're going to read articles about Christmas. You can reach marks from reading and translating. 

Ready: p. 6-7 

Gate: p. 4 - 5 (kdo neodebíráte časopisy, klikni TADY)

Někteří ode mně dostali články v hodině. Pokud se vám bude zdát článek moc těžký, můžete přeložit ten z Gate p. 4-5, odkaz je o řádek výše)

Za překlad dostanete velkou známku, prosím pošlete svou práci včas. Překladač a slovník máte povolený. Věty musí být v "lidštině" ne překopírované z překladače.

 

DOBROVOLNÉ:

Kromě překladu článku, můžete dělat v časopise i cvičení, křížovky a hry. Dostanete za ně známky za práci navíc.

Kdo si chce udělat poslech Home Alone a úkoly z videa, odkaz je TADY. Za úkoly můžete dostat velkou známku (za listening).

Dobrovolné úkoly NEMUSÍ být poslány do pátku, můžete mi je ukázat i ve škole. Povinný je pouze článek.

Have a nice week,

Your Teacher

 

 

 

30.11. - 4.12.

Dear students,

this week we're going to do revision of present perfect (předpřítomný čas) and past tenses (minulé časy)

1) Student's book p. 30/1
2) Workbook p. 22 - 23/ choose minumum 3 exercises and write me your answers by email.'
3) Click HEREto practice present perfect in the game I made for you

Have a nice week,

Your Teacher

 

23. - 27.11.

Dear students,

v online lekci budete moct prezentovat svůj projekt (prezentace present perfect). Můžete dostat známku za speaking.

 

1) Look at the video: https://www.youtube.com/watch?v=UgbWPl-cGeQ&feature=youtu.be

2) What about was the story in video? Write me minimum 10 sentences in past simple (čas minulý prostý)

3) Write me sentences in present perfect (předpřítomný čas) which you can see in the subtitles (titulky).

Send me story (task 2) and sentences (task3) by email till Friday. 

Have a nice week,

your Teacher

 

16. - 20.11.

Dear students,

tento týden budeme procvičovat present perfect (předpřítomný čas)

Rozdělte se libovolně do dvojic. Ve dvojicích vytvořte prezentaci následovně:

  1. Slide – your name
  2. Slide – present perfect (vysvětli vlastními slovy, kdy se používá + obrázkové příklady)
  3. Slide – kladná věta (4 věty jako příklady + obrázkové příklady)
  4. Slide – záporná věta (4 věty jako příklady + obrázkové příklady)
  5. Slide – otázky (4 věty jako příklady + obrázky)
  6. Slide – since / for (příklad a 2 věty na since + 2 věty nafor jako příklad)

Prezentaci mi pošlete emailem do pátku. Prezentace bude pojmenovaná jmény dvojic, která ji vytvářela.

Své prezentace budete prezentovat v online hodině 23.11 a dostanete známky za speaking. 

Vy, kdo máte časopisy, můžete dělat cvičení z časopisu, číst anebo překládat. Když mi pošlete emailem fotku své práce (vyplněná cvičení, překlad, video kde čtete..), dám vám známku za práci navíc.

 

 

9. - 13.11.

Dear students,

na online hodinu se přihlásíte kliknutím na záložku ROZVRHY. Hned pod rozvrhem je tabulka s linkem na google-meet.

  • Do exercises in your workbook p.14/2,5 and p.16/1,3
  • Read a story in Student’s book at the page 22. Write me main meaning of the story by email (ukolniceklab@gmail.com). What do you thing about the story?
  • Write me 6 sentences about yourself. Use „since“ and „for“ in 4 sentences.
  • Kdo máte zaplacené časopisy, můžete si je vyzvednout ve středu od 7.30. - 7.50.

Have a nice week,

your Teacher

 

2. -6. 11.

Dear students

This week we're going to have online lesson and reading practicing.

The link for your online lesson is here: https://meet.google.com/wnc-sqrn-dkr

I'm going to explain you what is present perfect (předpřítomný čas prostý) and the differences between past simle (minulý prostý) and present perfect (předpřítomný čas).

 

1) Read the story at the page 20 in your Student's book.

2) After the reading match the expressions in exercise 1 and pictures. 

3) Write me 3 sentences from exercise 4a (use the named things in a green box) and 3 extra sentences about yourself. Use words ever and never.
4) Exercise 5a - write me 3 sentences what have you done and 3 sentences what  haven't you done recently.

Send me your answers on my new mail (ukolniceklab@gmail.com) till Friday 6th November. I'll give you marks.

Wish you nice week,

your Teacher

 

 

19.-22. 10.

Dear students,

Today we're going to do revision of the lesson.

I. Student's book:

Practice your grammar at the page 18 in exercise 1.

Write the story about something you couldn't do last weekend into your exercise's book. (minimum 50 words)

II. Workbook:

Practice your grammar at the page 12 in exercises 1, 4 and 5.

Send me the photo of the exercises by email till Friday. I'll give you marks.

Připomínám, že distanční výuka je povinná, na pozdní odeslání úkolů nebudu brát ohled.

 

III. Magazines:

Read the story in your magazine, we're going to talk about the story with Tony on Thursday.

GATE: Read the story at the page 6 - 7th

Audio to the article is here

READY: Read the story ath the pages 6. - 7th.

Audio to the article is here

IV. We're going to have ONLINE LESSON with Tony.

Dnes jsme zjistili, že původní program nefunguje, proto se přihlašte online meeting tady: https://meet.google.com/crx-hmot-jmc

Pro přihlášení je nutné zřídit si email na google.

Účast na online meetingu je povinná.

Your online meeting is on Thursday 9 a.m

Have a nice week,

your Teacher

 

12. - 16.10.

Dear students,

here are tasks for this week:

1) Review past modals - student's book page 15 / exercise 6.

2) Read the story at the page 17 in your Student's book. Answer the questions in the exercise 2 and 3.

3) Pracitse your grammar in workbook p.11/4 and progress check.

And don't forget on aditional exercises.

Have a nice week,

your Teacher

 

Next week (19. - 23.10.) we're going to have ONLINE LESSON with Tony.

Here is a link for online meeting: https://meet.jit.si/SimilarPreysEditThereby

Click on the link, write your name and click on "join the meeting"

Your online meeting is on Thursday 9 a.m

Wish you a great week,

your Teacher