Výchova ke zdraví 6.B

12.4.-30.4.
Milí šesťáci,
navážeme na zdravý životní styl a řekneme si, jak to dopadá, když nedodržujeme jeho zásady.
Vypište a odpovězte do sešitu odpovědi na tyto otázky.
1.Co je to zdraví?
2.Jak životní styl ovlivňuje naše zdraví?
3.Co jsou to civilizační choroby? (Najdi aspoň 4)
Posílám odkaz na video o zdravém životním stylu, podívejte se na něj: ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL
Mějte se hezky :-)
M.Janik
8.3.-1.4.
Milí šesťáci,
druhé patro naší známé výživové pyramidy obsadily ty největší výživové hvězdy: zelenina a ovoce! I mezi vědci či lékaři se občas najdou nejrůznější názory na správnou výživu, ale právě ovoce a zelenina jsou skupiny potravin, které nám radí denně jíst všichni odborníci celého světa. V příloze č.2 naleznete pracovní list, kde na konci dokumentu vypracujete odpovědi na dané otázky. V příloze č.3 si pročtěte zajímavosti o ovoci a zelenině. V příloze č.4 naleznete kalendář ovoce :-).
ÚKOL PRO VÁS:
Vyber si jedno ovoce a jednu zeleninu:
-obrázek
-odkud pochází, kde se nejvíce pěstuje
-jaké vitamíny obsahuje, čím je prospěšné
- oblíbený pokrm u vás doma s touto zeleninou a ovocem (recept)
-práci vypracuj v programu, který Ti vyhovuje (Word, Powerpoint…), maximální rozsah 2 stránky
Téma ovoce vypracuj a zašli v termínu 8.3.-19.3.
Téma zelenina vypracuj a zašli v termínu22.3.-1.4.
Mějte se hezky :-)
M.Janik
1.2.-19.2.
Milí šesťáci,
tento týden probereme zdravý životní styl. Je to způsob života, který nám umožní žít kvalitnější život. Je známo, že zdraví závisí na prevenci (= předcházení nemocem). Což znamená, že bychom měli zdravě jíst, dostatečně odpočívat a sportovat.
1) Z vypsaných slov vytvořte základní pravidla zdravého životního stylu:
Spánek, ovoce a zelenina, dostatek tekutin, pohyb, pravidelná strava, kouření a pití alkoholu, sladkosti. Tyto pravidla přepište do sešitu a pošlete včetně záznamu vaší pohybové aktivity na email:martinjanik.ukoly@centrum.cz
Od 2.2 do 21.2. zaznamenávejte své každodenní pohybové aktivity (příloha č.1) (chůze, běžky, bobování a jiné. Uveďte datum, pohybovou aktivitu a přibližnou dobu trvání. Podtrhni alespoň dvě aktivity, které tě bavily nejvíce.
Mějte se hezky :-)
M.Janik
18.1.-29.1.
Milí šesťáci,
tento týden navážeme na vztahy. Ne všechny vztahy v životě jsou pozitivní. Chování, kdy se někdo někomu snaží ublížit, zastrašit nebo pomlouvá, nazýváme šikana. Takové chování se mnohdy děje opakovaně a člověk někdy neví, jak se mu bránit.
Jak byste řešili následující případ?
Diana a Edita byly dobré kamarádky. Najednou začala Diana Editu pomlouvat a vysmívat se jí. Edita se snažila promluvit si s Dianou, ta se s ní vůbec nechtěla bavit. Diana o přestávce nastavila Editě nohu, přes kterou Edita zakopla, spadla a rozrazila si ret. Karolíně se chování Diany nelíbí a chce Editě pomoct. Co by měla dělat? Vymyslete aspoň 2 možnosti a ty mi zašlete na email: martinjanik.ukoly@centrum.cz
Těším se na vaše práce.
Mějte se hezky :-)
M.Janik
7.12.-18.12.
Milí šesťáci,
v minulé hodině jsme se bavili o rodině a diskutovali o článku. Tento týden na to navážeme. Zamyslete se nad tím, co očekáváte od svých rodičů a co naopak očekávají rodiče od vás. Vaše očekávání a očekávání rodičů napište do sešitu a pošlete mi fotku emailem.
Těším se na vaše práce
Mějte se hezky :-)
M.Janik
23.11.-4.12.
Milí šesťáci,
zamyslete se nad tím, co Vám období delšího pobytu doma přineslo kladného a co záporného. Práci rozdělte do dvou sloupců. Do každého napište nejméně 3 plusy a 3 mínusy.
např.
+ -
Nemusel jsem brzy vstávat. Chybí mi kontakt s kamarádem.
Práci v sešitě vyfoťte a zašlete do 4.12.2020 na email: martinjanik.ukoly@centrum.cz
Mějte se hezky :-)
M.Janik
2.11.-20.11.
Milí šesťáci,
řekneme si o kladných a záporných vlastnostech. Všichni máme jak kladné, tak záporné vlastnosti. Je dobré si je uvědomit a pracovat na sobě. Dobré vlastnosti bychom měli posilovat, protože nám v životě usnadní spoustu věcí.
Zamyslete se, komu pomůžete raději? Tomu, koho považujeme za dobrého kamaráda anebo tomu, kdo nám ublížil?
Do sešitu napiš:
1) Napiš své kladné a záporné vlastnosti.
2) Napiš aspoň 5 věcí, které umíš
3) Odpověz vlastními slovy na otázky:
- Čím se od sebe lidé liší?
- Čeho si ceníš na ostatních lidech?
- Kterých 3 vlastností si na sobě nejvíce ceníš?
4) Zamysli se nad těmito slovy a rozhodni, co pro tebe znamenají. Seřaď, prosím, tato slova od 1 do 10 podle důležitosti a nakresli ke každému slovu malý obrázek, co si pod tím představuješ
RODINA – ZDRAVÍ – PENÍZE – PRÁCE – VLASTNÍ BYT, DŮM – DOMÁCÍ ZVÍŘÁTKO – VLASTNÍ POHODLÍ BEZ VELKÉ PRÁCE – PŘÁTELSTVÍ – ŠTĚSTÍ – PĚKNÉ ZNÁMKY VE ŠKOLE.
Fotku sešitu s úkoly a obrázky mi pošli do 20.11. na email (martinjanik.ukoly@centrum.cz), dám ti za něj známku na bakaláře.
Mějte se hezky.
M.Janik