9. A

Mgr. Pavel Kantor Třídní učitel učitel, koordinátor ŠVP, metodik ICT

Němčina 9. ročník

Publikováno: 10.5.2021 Autor(ka): Janika Bartečková

10. 5. Wir wiederholen deutsch

Němčina 9. ročník

Hallo Schüler!

Heute habe ich für euch ein Spiel. Wir wiederholen deutsch hier: https://docs.google.com/presentation/d/1lIBMBMDhtwNcCFlvpSJDyEo1juA2i_asYdtgOJ_CCk8/preview?rm=minimal&slide=id.gcf5a367208_0_1

Jděte na start a vyzkoušejte, jak jste na tom. :-)

Přeji vám krásný májový týden, hodně sluníčka, radosti a dobré nálady.

Bis Freitag! Janika Bartečková

 

 

 

26. 4. Tag der Erde

Herzliche Grüße!

Die Aufgabe für diese Woche ist ganz einfach. Male in deinem Heft ein Bild der Erde.

Vyber si jeden obrázek Tag der Erde z přílohy a nakresli do sešitu. Věty z obrázku přelož!

Bitte, schau diesen Link https://www.abenteuer-regenwald.de/wissen/news/2021/tag-der-erde

PROHLÉDNĚTE SI CELOU STRÁNKU AŽ DOLŮ, PODLE OBRÁZKŮ ZJISTĚTE, CO VŠE SE TAM MŮŽE ČTENÁŘ DOVĚDĚT. 

NA ÚVODNÍ LIŠTĚ S NABÍDKOU ZVOLTE ODKAZ SPIEL&SPASS A PAK WASSER RÄTSEL.

V online hodině se zeptám, co jste tam objevili. :-)

 

Bis Freitag! J. Bartečková

 

 

 

19. 4. Wie spät ist es?

Guten Tag,

die Aufgabe für diese Woche sind dasselbe.

Procvičujte si určování času.

V online hodině procvičíme fráze Kolik je hodin? Wie spät ist es? + odpovědi, různé možnosti.

Übung: https://wordwall.net/cs/resource/1305384/njema%c4%8dki-jezik/die-uhrzeiten-wie-sp%c3%a4t-ist-es

https://wordwall.net/cs/resource/6783851/die-uhrzeit

https://wordwall.net/cs/resource/9695265/wie-viel-uhr-ist-es

Dokončete zápis v sešitě a naučte se nová slovíčka.

Psaní členu u podstatného jména je nanejvýš NUTNÉ!!!

Je rozdíl mezi slovy morgen, das Morgen a der Morgen - morgen je příslovce (kdy) zítra, das Morgen je zítřek i zítra jako pod.jm, a der Morgen je ráno. Už chápete ty rozdíly? Není morgen jako der Morgen.

 

Viel Spass mit dem Deutsch! J. Bartečková

 

 

12. 4. die Zeit - Wann?

Guten Tag!

Tento týden si zopakujte vše ohledně času.

Připomeneme si tato slovíčka:

Čas - minuta, hodina - V kolik hodin? Um wie viel Uhr?

ve čtvrt, v půl, ve třičtvrtě, pět minut před, 10 minut po https://www.youtube.com/watch?v=wrTgVsmBfCk

Den - dopoledne, v poledne, odpoledne, večer, v noci

včera, dnes, zítra, pozítří, předevčerem

Týden - dny v týdnu, minulý týden, příští týden, o víkendu https://www.youtube.com/watch?v=RSiKVHCMv44

Měsíc - měsíce v roce, za měsíc, před měsícem https://www.youtube.com/watch?v=eQ7SFs7LjHg

Rok - roční období, loni, předloni, před pěti lety, za pár let https://www.youtube.com/watch?v=5m5lpahbQd4

SLOVÍČKA SI PŘELOŽTE A ZAPIŠTE DO SEŠITU.  ZÁPIS MI ODEŠLETE KE KONTROLE!

Přeji všem úspěšný týden. J. Bartečková

 

 

 

 

 

 

 

29. 3. - 9. 4. Osterwünsch

Liebe Schüler!

Tento týden najdete v příloze veršované velikonoční blahopřání. Text si přečtěte a přeložte!

Na čtvrtku listu A4 (ideální by byl tvrdý papír o velikosti pohlednice) nakreslete obrázek, který vystihuje obsah přání. Na druhou stranu opište text vinšování z přílohy.

Po Velikonocích budeme vše znovu opakovat, budu zkoušet čtení a překlad textu písně i verše!

Ich wünsche euch schöne Ostern! Janika Bartečková

 

 

22. 3. - 31. 3. Oster

Meine liebe Schüller,

ze souboru si stáhněte Klett Blätter a věnujte pozornost Übung Nummer zwei/ cvičení číslo 2
Welche Eier gehören zusammen? Která vajíčka patří dohoromady?

Správnost řešení/Lösungen si ověříte dole. Kdo bude chtít, může si samozřejmě udělat i kterékoliv jiné cvičení, doporučuji 1 nebo 6.

Na tomto odkaze si procvičte slovíčka, která souvisí s tématem: https://wordwall.net/cs/resource/234937/german/ostern

Závěrem, jedna veselá velikonoční píseň/ Und zum Ende ein lustiges ostern Lied:   ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=w40Ta5H5MIM

FROHE OSTERN SONGTEXT

Frohe Ostern! Frohe Ostern!
Frohe Ostern, überall!
In der Nähe, in der Ferne,
Auf dem ganzen Erdenball.
Frohe Ostern! Frohe Ostern!
Frohe Ostern wünschen wir!
Ringsherum erwacht das Leben,
Alle Pflanzen, Mensch und Tier.

Wärmer wird der Sonnenschein mit jedem Morgen,
Und die Nächte werden kürzer Tag für Tag.

Frohe Ostern! Frohe Ostern!
Frohe Ostern, überall!
In der Nähe, in der Ferne,
Auf dem ganzen Erdenball.
Frohe Ostern! Frohe Ostern!
Frohe Ostern wünschen wir!
Ringsherum erwacht das Leben,
Alle Pflanzen, Mensch und Tier.

Die Natur erwacht und hell sind die Gedanken,
Und vergessen ist die Winterdunkelheit.

Frohe Ostern! Frohe Ostern!
Frohe Ostern, überall!
In der Nähe, in der Ferne,
Auf dem ganzen Erdenball.
Frohe Ostern! Frohe Ostern!
Frohe Ostern wünschen wir!
Ringsherum erwacht das Leben,
Alle Pflanzen, Mensch und Tier.


Ich wünsche euch schöne Ostern! Janika Bartečková

 

 

16. 3. Wettervorhersage - předpověď počasí

Guten Tag!

Wie geht´s? Gut oder schlecht oder geht so? :-)

Minulou hodinu jsme zavítali na exkurzi do Německa. Chvilku se tam zdržíme, na nákupy tam zatím nepůjdeme,

ale připomeneme si alespoň dny v týdnu a zopakujeme si denní dobu.

Nově si budeme osvojovat také slovíčka o počasí, viz video níže.* V příloze si najděte a prohlédněte obrázek Wetterbericht,

všimněte si slov, která tam jsou. Zkuste si je přeložit. Podívejte se na odkazy a seznamte se sami s Německem. ;-)

https://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/7_tagesvorhersage/deutschland/berlin/DE0001020.html

https://www.wetter.de/

* https://www.youtube.com/watch?v=xxmyiTDi0rU

Na závěr si můžete nové poznatky ověřit hrou: https://wordwall.net/cs/resource/2396885/wie-ist-das-wetter

 

Auf Wiedersehen am Freitag! Janika Bartečková

 

8. 3. Einkaufen

Milí žáci,

budeme pokračovat v upevňování slovíček a on-line konverzaci. Pro tentokrát jsem pro vás vyhledala

a posílám vám procvičování slovíček formou hry a připomínám rovněž správný slovosled.

Doufám, že se hezky odreagujete a zároveň se něco naučíte.

Pokud by měl někdo potíže se zobrazením, nechť se na mě včas obrátí.

Po rozkliknutí odkazu se vám zobrazí kvíz na procvičování, na liště vpravo jsou ve výběru další možnosti hry.

Vyzkoušejte určitě všechny možnosti. :-)

https://wordwall.net/de/resource/1847652/n%c3%a9met/einkaufen

https://wordwall.net/de/resource/8261661/einkaufen

https://wordwall.net/de/resource/12087076/einkaufen-und-gesch%C3%A4fte-ect

 

Ich wünsche euch viel Spass! Janika Bartečková

 

 

 

 

22. 2. Das Essen kaufen, kochen, bestellen

Liebe Schüler!

Přišel čas na to umět si jídlo nakoupit. :-)

V tomto týdnu si tedy ještě jednou zopakujete jídelníček, objednání jídla a nově budete procvičovat nakupování potravin

a přípravu jídla. Slovíčka se nejlépe naučíte opakováním a na konverzaci se skvěle připravíte zhlédnutím níže uvedených videí.

https://www.youtube.com/watch?v=BgMv1Vy74nc

https://www.youtube.com/watch?v=99NJVkqTyhE

https://www.youtube.com/watch?v=_6Tz_ttbvRk

 

Auf wiedersehen am Freitag! Janika Bartečková

 

 

 

15. 2.  Was nimmst du?

Milí žáci,

vzhledem k bohatému obsahu zadaného tématu, pokračujeme dál v tom, co jsme započali.

Tento týden si procvičíte fráze, na které minulou hodinu nevyšel čas.

Was kann ich dir /euch/Ihnen anbieten? Co ti/vám/Vám mohu nabídnout?

Was nimmst du? Co si dáš (vezmeš)? Ich nehme... Dám si...

Pamatujte také na to, že budu ověřovat vaši znalost slovíček, prohlubujte si slovní zásobu,

která s jídlem a pitím souvisí. Bohužel stále ještě někteří nemají zafixovaná slovíčka z dřívějších lekcí.

 

Auf Wiedersehen am Freitag! Janika Bartečková

 

 

8.2. Was gibt es heute zum Essen?

Hallo liebe Schüler!

 

Platí zadání z minulého týdne, vašim hlavním úkolem je učit se slovíčka a procvičovat si slovní zásobu,

zda jste úkol zvládli poznám v online hodině. K jídlu patří také slůvka der Hunger und Durst hungrig und durstig

přeložte a zapište si je do sešitu.

Zaměříme se především na fráze Was gibt es zum Essen? Co je k jídlu?

Was kann ich dir /euch/Ihnen anbieten? Co ti/vám/Vám mohu nabídnout?

Was nimmst du? Co si dáš (vezmeš)? Ich nehme... Dám si...

Zjistěte, které slovo vyjadřuje v němčině, že je něco moc lahodné, chutné. Odpověď najdete v krátkém videu níže,

které přidávám pro pobavení. Nastavte si pomalejší přehrávání, abyste lépe rozuměli, klidně 0,5 i s titulky.

https://www.youtube.com/watch?v=J9biJ6EtSxw

 

Ich wünsche euch viel Spass! Janika Bartečková

 

 

 

 

Essen und Getränke

Dobrý den milí deváťáci,

 

pokračujeme v tématu Jídlo a pití, všichni, kdo odevzdali úkol, zajisté narazili také na slovíčka, která neznali.

Proto budu velmi potěšena, když věnujete čas procvičování a upevňování slovní zásoby, abychom v pátek mohli

snáz konverzovat. Naučte se věty, které jste překládali. Zopakujte si denní doby - dopoledne, poledne, odpoledne, večer,

noc, půlnoc. Časujte sloveso essen, trinken, mögen, (kochen a backen) ve všech osobách, vyjmenujte zpaměti alespoň

5 nápojů, začněte vodou. Připomeňte si slovíčka chuť - kyselá, sladká, slaná, hořká, nápoj studený, teplý, horký,

polévka, maso, brambory, rýže, těstoviny=nudle, knedlík, cukr, sůl, med, citron, ovoce, zelenina - vyjmenujte pár

druhů ovoce a zeleniny.

 

Ich freue mich an euch am Freitag! Janika Bartečková

 

 

 

Dobrý den milí deváťáci,

tento týden se na online hodině němčiny neuvidíme, jelikož máte pololetní volno, neznamená to však,

že nemůžeme pokročit dál. V příloze vám zasílám soupis slovíček k tématu Jídlo a pití/ Essen und Getränke z karetní hry

Kvarteto je to základní verze, ale postačí. Také tam naleznete (úplně dole) zadání s názvem Jídelníček a věty k překladu,

které mi pošlete nejpozději do pondělí do 12h. 

Žáci s nefunkčním mikrofonem nebo příliš pasivní, (tzn. že vůbec nereagují na otázky nebo odpovídají převážně neumím, nevím, neslyšel jsem, nerozumím atd.) dostanou pozvánku k osobní konzultaci ve škole, rovněž tak žáci, kteří neodevzdají včas úkol.

Auf Wiedersehen! Janika Bartečková

 

 

Guten Tag liebe Schüler!

Tento týden navážeme na poslední online hodinu, zaměřte se na svůj jídelníček, ale tentokrát

už budu požadovat, aby jste slovíčka znali německy! Není nic horšího než nepřipravený žák. 

Učte se slovíčka, která patří k této lekci, ze sloves jsou to hlavně slova essen, trinken, schmecken, geben, nehmen.

Opište si zápis, který najdete v příloze jako poslední pod názvem časování sloves.

V hodině pak bude prostor pro konverzaci.

Pamatujte si: "Kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem."

Mít možnost poznávat další cizí jazyk je výsada nikoliv otrava.

 

Also dann los! Bis bald. J. Bartečková

 

 

 

Guten Tag liebe Schüler,

heute auch nur kurz, v příloze naleznete PL kvarteto lidé a rodina, už jsme je společně probírali,

slovíčka zde uvedená si zopakujte, zopakujte si taktéž další členy rodiny a rodinné vazby, nová slovíčka si opište.

Naučte se jejich výslovnost i význam. Připravte si zatím v češtině svůj jídelníček na jeden den. Prohlédněte si k tomuto tématu

cv. 7 v učebnici na str. 24 a cv. 10 na str. 26, PŘEČTĚTE SI aspoň 3x cv. 12 na str. 27 text si přeložte. Společně vše probereme

v online hodině.

Ich freue mich an euch am Freitag! Janika Bartečková

 

 

Liebe Schüler,

möge das Neue Jahr euch vor allem viel Glück, Freude und Gesundheit bringen!!!

V příloze najdete ještě vánoční domino, při stříhání dávejte pozor, plná čára se nestříhá!!! Vystřižené dvojice sestavte, slovíčka si zapište, zopakujte si také slovíčka z předchozích úkolů, stále platí opakování a procvičování způsobových sloves!

V online hodině poznám, kdo se připravil. ;-)

Viel Spass! Janika Bartečková

 

 

14. 12.

Guten Tag liebe Schüler!

Blíží se zas vánoční čas a já mám na tento týden pro vás dva pracovní listy,

se kterými si procvičíte a zopakujete vánoční slovník.

1. Wiehnachtsaktivitäten (4) PL vánoční aktivity 

a) přečti si text a přelož si věty

b) seřaď je ve správném pořadí

c) vystřihni obrázky i věty

d) podle správného pořadí nalep teď celý příběh do sešitu

e) věty přelož do češtiny

2. Weihnachtstagebuch (5) PL Štědrý den

Přečti si ukázku z jednoho dne, doplň správně chybějící slova.

Zkontroluj si překlad podle řešení.

Ich wünsche euch schöne Weihnachten und damit niemand allein blieb. ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=iDicwfAhDaM&ab_channel=GordonGoose
https://www.youtube.com/watch?v=UWf3ow0TvLU&ab_channel=Migros

Přeji vám krásné Vánoce, a aby nikdo nezůstal sám. Janika Bartečková 

 

 

 

24. 11.

Liebe Schüler!

V příloze naleznete slovíčka vyjadřující zápor. Opište si je do sešitu a naučte se je.

Věty přeložte a mějte připravené jako vždy před online hodinou.

V pátek opět společně procvičíme a zkontrolujeme vaše odpovědi.

Ich freue mich an euch am Freitag!

Bis Montag auf Wiedersehen! 

Těším se na vás v pátek a příští pondělí konečně ve škole. ;-) J. Bartečková

 

 

16.11.

Moji milí,

k úkolu z minulého týdne přidávám dva doplňující testy, které jsou součástí přílohy, ty vyplníte a odevzdáte do čtvrtečního večera, tak abychom je mohli v pátek na online lekci bez potíží zkontrolovat.

Na začátku roku jsme se učili směry dopředu (nach vorne), dozadu (nach hinten), zbývá nám ještě zopakovat si doprava (nach rechts), doleva (nach links) a naučit se nahoru (oben), dolů (unten).

K tomuto vám posílám příběh Ernieho a Berta. Mluví sice rychle, ale rychlost si můžete přenastavit, doporučuji na 0,75. Pro vás je důležitá písnička a tu si určitě zapamatujete, mám na mysli refrén.  https://www.youtube.com/watch?v=vfW4YHoRTW8 

  Větu „Schau mal, sie haben uns gefunden.“  přeložte a vyčasujte ve všech osobách, pracovat budete především s vyznačenými slovy, ostatní opíšete.* Kdo bude mít správně včetně překladu dopsaných možností, dostane jedničku. ;-)

*Př. Schau mal, ich habe uns gefunden.

 

Ich wünsche euch viel Spass dabei! J. Bartečková

 

 

9. 11.

Guten Tag,

wir haben hier wieder neue Woche und neue Hausaufgabe, dann gehen wir los!

Schreibt ihr mir diesesmal, welche Mittelschule und warum möchtet ihr nächstes Jahr besuchen.

Ihre Antworten erwartete ich bis dem Donnerstag.

Věřím, že si poradíte a kdyby ne, jsem na příjmu. ;-)

 

 

2. 11.

Dobrý den milí žáci,

zdravím Vás po delší odmlce a je mi velice líto, že opět jen na dálku. :-( Jak ráda bych vás viděla všechny ve škole.

Vím, že ani vy z toho nemáte radost a chtěli byste být raději s kamarády, bohužel to zatím nejde.

Zůstaňme však optimisté a věřme, že se vše brzy v dobré obrátí!

Zůstaňte i nadále pilní, stali se z vás "dospělí studenti", jste snad první v historii, kdo se učí tímto způsobem v různých podmínkách a je to velmi náročné pro nás pro všechny.

Věřím, že s dobrou vůlí to všichni zvládneme. ;-)

V rozvrhu máte plánované online hodiny, hodina němčiny bude každý pátek v 9.50h, tak jak jsme zvyklí ve škole.

Němčina
Pátek, 6. listopadu9:45–10:30AM
 
meet.google.com/qks-uohs-qdm
 

NASTAVTE SI KŘESTNÍ JMÉNO A PŘÍJMENÍ, ABYCH VĚDĚLA, KDO JE NA ONLINE LEKCI PŘÍTOMEN!

Stejně tak u e-mailových adres, pokud ještě někdo používá jinou adresu než s vlastním jménem, prosím o změnu nebo doplnění informace vlastním jménem.

Úkoly odesílány e-mailem musí být řádně označeny. VYPLŇUJTE KOLONKU PŘEDMĚT a POJMENUJTE PŘÍLOHU, kterou odesíláte, v opačném případě, budu úkoly vracet zpět adresátovi.

Měli jste si připravit krátký referát o vybraném německém interpretovi populární hudby a napsat, čím vás zaujal, prosím odešlete tento referát do pátku do 8h, abych měla čas si připravit poznámky.
V příloze Klett blätter najdete listy s úkoly na tento týden.
Zaměřte se na cvičení/ Übung 1 WAS BEDEUTET FÜR DICH CORONA? WARUM? (Co znamená pro tebe Corona? Proč?)
 
Übung 2 DENK AN DIE ZEIT, ALS DIE SCHULEN GESCHLOSSEN WAREN, UND BEANTWORTE DIE FRAGEN.
(Vzpomeň na dobu, kdy byly školy zavřeny a odpověz na následující otázky.)
Das war toll (To bylo skvělé):
Das war doof (To bylo hrozné):
Das möchte ich noch einmal haben(To bych chtěl mít znovu):
Das möchte ich nie wieder(To už bych nechtěl zažít):
Das habe ich gelernt (To jsem se učil):
Ich habe mit begonnen.(Začal jsem s ...): 
Ich vergesse nie (Nikdy nezapomenu):
 
S odpovědí vám může pomoct cv. 6, kdo si nebude vědět rady, určitě může nahlédnout do řešení. (LÖSUNGEN) 
Übung 6 MEMORY
Schneide einzelne Karten aus und spiel mit ihnen Memory, immer nur zwei Textteile passen zusammen.
(Rozstříhej jednotlivé kartičky a hraj pexeso, vždycky se hodí k sobě jen dvě části.)
 
(Žáci, kteří měli na vysvědčení horší známku 3 nebo 4, pošlou pouze referát a udělají jen cvičení 6.)
 
S chutí do toho a půl je hotovo. ;-)
 
Ich freue mich an euch am Freitag! J. Bartečková
 
 

 

19. 10. 2020

Guten Tag liebe Schüler!

Vzhledem k tomu, že nadále pokračuje distanční vzdělávání, zúčastněte se prosím zítřejší konzultace v 11h,

na které zkontrolujeme společně domácí úkoly z minulého týdne a vysvětlíme si postup v dalším samostaném studiu.

Můžete se mě na cokoliv zeptat, poradit se.

V příloze naleznete časování sloves sollen a wollen + věty k překladu. Věty opište do sešitu a přeložte nejpozději do pátku

do 11h. Správné řešení obdržíte po odevzdání úkolu, následně můžete provést opravu.

Upozorňuji všechny žáky, že distanční výuka je ze zákona povinná a rodiči neomluvená nepřítomnost žáka na online hodině,

či neplnění úkolů, bude zapsáno stejně jako neomluvená nepřítomnost ve škole.

 

 

Hallo Schüler!

Ich sende euch Hausaufgaben für diese Woche:

 

PL str. 24/ cv.11 přelož věty do češtiny. Napiš ve správném tvaru 8 vět ve cv. 11 b) dole pozor, pokračuje na str. 25, nutné je uvědomit si osobu, viz zvýrazněná políčka. Odeslat na e-mailovou adresu janika.barteckova@zsmostyujablunkova.cz do středy 14. 10. do 12.00h!

( Str. 25/ cv.12 utvoř 12 vět, slovesa napiš ve správném tvaru= úkol na 2. hodinu, bude hotov v pátek, v pondělí kontrola a hodnocení!)

Kdo by měl nějaké potíže s úkoly, nechť se na mě včas obrátí.

V příloze najdete seznam německých interpretů současné moderní hudby, jednoho si vyberte, zadejte do vyhledávače youtube a poslechněte si některou z jeho skladeb/písní. V příštích hodinách budeme mít vždy jednu krátkou ukázku s vaším komentářem, např. vybral/a jsem si tohoto zpěváka/čku, jelikož mě zaujal/a a líbí se mi píseň, ve které se zpívá ... apod.