U Veverky

Týden s hospodářskými zvířátky

Publikováno: 14.3.2021 Autor(ka): Ivona Kufová

Krásné pondělní ráno (15.3.2021) přejeme všem z naší milé školky a posíláme další aktivity (distanční vzdělávání).Milé děti, vážení rodiče, srdečně Vás všechny vítáme v novém týdnu .MOC, MOC, MOC Vám děkujeme za Vaše aktivní zapojení do našich aktivit na dálku.Ráda bych Vás upozornila, že pro děti s povinnou předškolní docházkou je tento způsob vzdělávání ze zákona povinný(není nutno splnit vše). Vážení rodiče, v případě Vaší potřeby cokoliv řešit, prosím, kontaktujte nás nejraději prostřednictvím školního mailu msstred@zsmostyujablunkova.cz ,popř.na čísle 725 790 980 . Jinak práce donesete, až to bude možné, do MŠ .

Týden s hospodářskými zvířátky

1.Tento týden začneme pohádkou

O koťátku, které zapomnělo mňoukat( text viz. soubory ke stažení)

  • Dítě se naučí pohádku vyprávět.
  • Odpovědi na otázky z textu, vybavení si textu, které zvířátko následovalo...
  • Vyhledávání informací: dítě si procvičuje pozorně poslouchat text a následně odpovídat na otázky s textem související. (Toto je možné procvičovat v rámci jakéhokoliv předčítání, kdy dětem po přečtení položíte několik otázek k textu. Dítě Vám svou odpovědí dá najevo, zda textu rozumělo či nikoli. Někdy jde o pozornost. Dítě není soustředěné. V tomto případě zkoušejte jeho pozornost při čtení udržet například nejdříve na 5 minut a dle jeho možností přidávejte. Pozor ! – soustředění a pozornost dítěte nelze procvičovat sledováním pohádek a programů prostřednictvím moderních technologií. Naopak…

2.Společně s dospěláky si povykládejte, která zvířátka jsou vhodná jako domácí mazlíčci a která naopak 

  •  povídejte si s dětmi o domácích zvířátkách
  •  děti by měly správně pojmenovat jejich mláďátka
  •  zkoušejte, zda umí napodobit zvuky 
  •  vysvětlete jim, jaké využití mají domácí zvířata

3. Procvič si také svou hlavičku.

  • Překlopení dosavadních poznatků o zvířatech do hry: dítě na základě svých dosavadních zkušeností uplatňuje a procvičuje své logické uvažování.Příklady otázek-ZDE:
  • Zjisti, v jaké podobě máte doma mléčko. Umíš si sám nalít do hrnečku? Víš, co se z mléka vyrábí? Máš rád jogurty a sýry? Víš, kolik má kráva nohou? a jak se jmenuje její mládě?
  • Jdi do lednice spočítat, kolik máte vajíček. Jakou mají barvu a tvar? Popros maminku, ať ti ho rozklepne, ať vidíš, co je uvnitř. Kolik má slepička nohou, a jak se jmenuje její mládě. Znáš pohádku o Kohoutkovi a slepičce?
  • Co má ovečka na sobě? Najdi doma něco, co je vyrobeno z vlny. Kolik má ovečka nohou asi víš, a jak se jmenuje její mládě?
  • Jakou má prasátko barvu, a jak se jmenuje jeho mládě?
  • Víš, které zvířátko má srst, štětiny, peří a vlnu?
  • Vyhledávání informací o zvířatech: dítě dokáže vyhledat informaci (obrázek) dle instrukcí v knize, časopise – např. najdi pejska, kočku, zvíře, které žije na farmě apod. Dítě porovná informace získané z více zdrojů (např. více knih, kniha a internet – zda jsou stejné nebo je někde uvedeno něco více či jinak apod.).
  • pracovní listy na logické uvažování 

 

4. Nakresli nějaké domácí zvířátko, nebo si vyrob plakát

  • Kreslení (malování) zvířátka: dítě si procvičuje správné držení kreslícího náčiní
  • Navržení plakátu: dítě si procvičuje vyjádřit své myšlenky, nápady. V případě, že na plakátu bude pracovat s dalšími (dospělí, sourozenci), si dítě procvičí spolupráci – přijmout názor druhých, ale také prosadit svůj (domluvit se), vysvětlit svou myšlenku apod. Procvičuje si orientaci v prostoru. (Při návrhu si řekněte, kde je nahoře, dole, uprostřed, vpravo, vlevo.)
  • Kreslení, stříhání, lepení: dítě si procvičuje jemnou motoriku, koordinaci oko-ruka. Udržuje své pracovní místo v čistotě, po práci své místo uklidí. Bezpečně zachází s nůžkami. (Je nutné dítěti připomenout bezpečné zacházení s nůžkami.) Dítě si procvičuje napodobit písmena (tvary) dle vzoru. (Pouze děti, které o tuto činnost jeví zájem, baví je to.)
  • Vyrábění zvířat: dítě si procvičuje jemnou motoriku, zachycuje skutečnosti různými výtvarnými a pracovními technikami(skládání z papíru,plastelína).
  • grafomotorické pracovní listy

5.  Nezapomeň na pohyb:

  • Procházky po okolí – pozorování zvířat (zda nějaké potkáte, počítání apod.)
  • Napodobování zvířat: dítě si procvičuje základní pohybové dovednosti, vyjadřuje
    prostřednictvím pohybu své fantazijní představy i skutečnost.
  • Tvoření překážkové dráhy: dítě vyjadřuje svou kreativitu při tvoření překážkové dráhy,
    procvičuje si orientaci v prostoru (např. to dám před stůl, to dám až pod okno apod.),
    spolupracuje s druhými, domlouvá se (přijme názor druhých, prosadí svůj).
  •  Cvičení na překážkové dráze s dodržováním pravidel: dítě dodržuje pravidla, dbá na
    bezpečí své i druhých (např. mladších sourozenců), procvičuje si základní pohybové
    dovednosti, vyjadřuje se pohybem, popř. gesty, mimikou apod. (napodobuje zvířata)

6. Náměty na další činnosti:

  • Četba knih o zvířatech – O pejskovi a kočičce, Dášenka, Káťa a Škubánek, Štaflík a Špagetka, Broučci, Králíček Petřík, bajky, encyklopedie apod.
  • Písničky o zvířatech – Kočka leze dírou, Když jsem já sloužil, Krávy, krávy, jak si vlastně povídáte, Pásla ovečky, Máme rádi zvířata, Kočka na okně, Spalo kotě, Tři prasátka atd...

 

Přejeme Vám všem, ať jste zdraví a tuto “zvláštní” dobu využijeme k prožívání našich (NE)obyčejných dnů s našimi blízkými…..Věříme, že Vás nové úkoly budou  bavit a bude Vám spolu krásně.

Vaše milá školka