Ozdravný pobyt Žiar

Publikováno: 10.11.2022 Autor(ka): Monika Haas

1.den

Přijeli jsme před obědem, ubytovali jsme se. Po obědě jsme se prošli po okolí a seznámili jsme se s programem našich společných dnů. Do večeře si děti hrají v areálu - je zde spousta hřišť a dětských atrakcí. Někteří jsou na chatě a jsou rádi, že když nemají mobil, mají každý na pokoji televizi...:) Fotografie přiložíme zítra.

2.den

První noc za námi - došlo i na slzičky, ale ráno svítilo slunce a už bylo veselo. Po snídani "něco jako škola". Po odpoledním klidu jsme šli na krátkou procházku na chatu Baranec. Zbytek odpoledne jsme si hráli na hřištích v areálu ubytování a užívali čerstvého vzduchu.

3. den

Opět slunečný den. Zašli jsme si na nákup doplnit zásoby mlsání (asi 5 km v nohou). Vrátili jsme se na oběd. Odpoledne byly soutěže a hry. Sami jsme si nasbírali dřevo na táborák, u kterého jsme si zazpívali a ukončili 3. den ozdravného pobytu.

4.den

Počasí nám přeje. Dnes jsme se vydali na Žiarskou chatu. Celkem asi 12 km děti zvládly bez potíží. Po odpoledním klidu si děti napsaly dopisy, které budou zítra odeslány. Únava se dostavila a děti už chtěly jen odpočívat u deskových her a pohádky.

5.den

Děti se zúčastnily přednášky horské služby. Poslední slunečné dny využíváme k pobytu venku, je to přece ozdravný pobyt a zdravého vzduchu je kolem nás mnoho:). Dnes jsme měli návštěvu - přijel pan ředitel Kamil Bula a přivezl dětem sladké pozdravy. Moc nás mrzelo, že s ním musely odjet 3 nemocné děti, ale věřím, že se s nimi brzy opět setkáme ve škole.

6.den

Hned po vydatné snídani (je podáváná formou rautových stolů, takže si každý najde co má rád), na nás čekal autobus. Jeli jsme do Stanišovské jeskyně. Po prohlídce jsme se vydali do Liptovského Mikuláše, kde jsme si prohlédli střed města a někteří si pochutnali na zákuscích v cukrárně. Odpoledne přišel čas na školu. Trošku prší a je chladno, takže buchtičky s krémem na večeři nás pěkně zahřály.

7. den

Vrcholky hor jsou zasněžené, ale tady dole zima ještě nedorazila. Dopoledne jsme se věnovali učení, ale to je vždy spíš zábavnou formou. Odpoledne delší procházka a po večeři společenské hry a soutěže. Večer děti lehají příjemně unavené do postele a hned spí.:)

8. den

Je deštivo a chladno. Věnujeme se především aktivitám ve společenské místnosti a chatách. Nenudíme se.

9. den

Po snídani přišla na řadu škola, ale ještě před obědem jsme se šli podívat do blízkého bývalého dolu, kde se těžil pyrit. Děti se dočkaly sněhu. Odpoledne jsme si vyslechli pěknou přednášku o šelmách v Tatrách. Večer byl rej masek a diskotéka, která nás pořádně unavila.

10.den

Poslední den, všichni se těšíme domů. Dnes to bylo hlavně o pobytu na čerstvém vzduchu. Odpoledne byla přednáška o svištích, která děti opravdu zaujala. Balíme ! :)