9. B

Mgr. Pavla Podeszwová Třídní učitel učitel

Výchova ke zdraví 6.B

Publikováno: 12.4.2021 Autor(ka): Martin Janik
Výchova ke zdraví 6.B

 

12.4.-30.4.

Milí šesťáci,

navážeme na zdravý životní styl a řekneme si, jak to dopadá, když nedodržujeme jeho zásady.

Vypište a odpovězte do sešitu odpovědi na tyto otázky.

1.Co je to zdraví?

2.Jak životní styl ovlivňuje naše zdraví?

3.Co jsou to civilizační choroby? (Najdi aspoň 4)

Posílám odkaz na video o zdravém životním stylu, podívejte se na něj: ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL

 

Mějte se hezky :-)

M.Janik

 

8.3.-1.4.

Milí šesťáci,

druhé patro naší známé výživové pyramidy obsadily ty největší výživové hvězdy: zelenina a ovoce! I mezi vědci či lékaři se občas najdou nejrůznější názory na správnou výživu, ale právě ovoce a zelenina jsou skupiny potravin, které nám radí denně jíst všichni odborníci celého světa. V příloze č.2 naleznete pracovní list, kde na konci dokumentu vypracujete odpovědi na dané otázky. V příloze č.3 si pročtěte zajímavosti o ovoci a zelenině. V příloze č.4 naleznete kalendář ovoce :-). 

ÚKOL PRO VÁS:

Vyber si jedno ovoce a jednu zeleninu:

-obrázek

-odkud pochází, kde se nejvíce pěstuje

-jaké vitamíny obsahuje, čím je prospěšné

- oblíbený pokrm u vás doma s touto zeleninou a ovocem (recept)

-práci vypracuj v programu, který Ti vyhovuje (Word, Powerpoint…), maximální rozsah 2 stránky

Téma ovoce vypracuj a zašli v termínu 8.3.-19.3.

Téma zelenina vypracuj a zašli v termínu22.3.-1.4.

 

Mějte se hezky :-)

M.Janik

 

1.2.-19.2.

Milí šesťáci,

tento týden probereme zdravý životní styl. Je to způsob života, který nám umožní žít kvalitnější život. Je známo, že zdraví závisí na prevenci (= předcházení nemocem). Což znamená, že bychom měli zdravě jíst, dostatečně odpočívat a sportovat.

1) Z vypsaných slov vytvořte základní pravidla zdravého životního stylu:
Spánek, ovoce a zelenina, dostatek tekutin, pohyb, pravidelná strava, kouření a pití alkoholu, sladkosti. Tyto pravidla přepište do sešitu a pošlete včetně záznamu vaší pohybové aktivity na email:martinjanik.ukoly@centrum.cz

Od 2.2 do 21.2. zaznamenávejte své každodenní pohybové aktivity (příloha č.1) (chůze, běžky, bobování a jiné. Uveďte datum, pohybovou aktivitu a přibližnou dobu trvání. Podtrhni alespoň dvě aktivity, které tě bavily nejvíce.

Mějte se hezky :-)

M.Janik

 

18.1.-29.1.

Milí šesťáci,

tento týden navážeme na vztahy. Ne všechny vztahy v životě jsou pozitivní. Chování, kdy se někdo někomu snaží ublížit, zastrašit nebo pomlouvá, nazýváme šikana. Takové chování se mnohdy děje opakovaně a člověk někdy neví, jak se mu bránit.

Jak byste řešili následující případ?
Diana a Edita byly dobré kamarádky. Najednou začala Diana Editu pomlouvat a vysmívat se jí. Edita se snažila promluvit si s Dianou, ta se s ní vůbec nechtěla bavit. Diana o přestávce nastavila Editě nohu, přes kterou Edita zakopla, spadla a rozrazila si ret. Karolíně se chování Diany nelíbí a chce Editě pomoct. Co by měla dělat? Vymyslete aspoň 2 možnosti a ty mi zašlete na email: martinjanik.ukoly@centrum.cz

Těším se na vaše práce.

 

Mějte se hezky :-)

M.Janik

 

7.12.-18.12.

Milí šesťáci,

v minulé hodině jsme se bavili o rodině a diskutovali o článku. Tento týden na to navážeme. Zamyslete se nad tím, co očekáváte od svých rodičů a co naopak očekávají rodiče od vás. Vaše očekávání a očekávání rodičů napište do sešitu a pošlete mi fotku emailem.

Těším se na vaše práce

 

Mějte se hezky :-)

M.Janik

 

23.11.-4.12.

Milí šesťáci,

zamyslete se nad tím, co Vám období delšího pobytu doma přineslo kladného a co záporného. Práci rozdělte do dvou sloupců. Do každého napište nejméně 3 plusy a 3 mínusy.

např.

+                                                                                                                           -

Nemusel jsem brzy vstávat.                                                                              Chybí mi kontakt s kamarádem.

 

Práci v sešitě vyfoťte a zašlete do 4.12.2020 na email: martinjanik.ukoly@centrum.cz

 

Mějte se hezky :-)

M.Janik

 

2.11.-20.11.

Milí šesťáci,

řekneme si o kladných a záporných vlastnostech. Všichni máme jak kladné, tak záporné vlastnosti. Je dobré si je uvědomit a pracovat na sobě. Dobré vlastnosti bychom měli posilovat, protože nám v životě usnadní spoustu věcí. 

Zamyslete se, komu pomůžete raději? Tomu, koho považujeme za dobrého kamaráda anebo tomu, kdo nám ublížil?

Do sešitu napiš:

1) Napiš své kladné a záporné vlastnosti.

2) Napiš aspoň 5 věcí, které umíš

3) Odpověz vlastními slovy na otázky:
- Čím se od sebe lidé liší?
- Čeho si ceníš na ostatních lidech?
- Kterých 3 vlastností si na sobě nejvíce ceníš?

4) Zamysli se nad těmito slovy a rozhodni, co pro tebe znamenají. Seřaď, prosím, tato slova od 1 do 10 podle důležitosti a nakresli ke každému slovu malý obrázek, co si pod tím představuješ

RODINA – ZDRAVÍ – PENÍZE – PRÁCE – VLASTNÍ BYT, DŮM – DOMÁCÍ ZVÍŘÁTKO – VLASTNÍ POHODLÍ BEZ VELKÉ PRÁCE – PŘÁTELSTVÍ – ŠTĚSTÍ – PĚKNÉ ZNÁMKY VE ŠKOLE.

Fotku sešitu s úkoly a obrázky mi pošli do 20.11. na email (martinjanik.ukoly@centrum.cz), dám ti za něj známku na bakaláře.

 

Mějte se hezky.

M.Janik